Ford C-Max Plug-In Hybride: uiterst luxe

In de tijd dat ik bij Sikkens in Sassenheim werkte reed iedereen daar, die  een auto van de zaak had, in een Ford in het kader  van de reciprociteit. Wij leverden verf en zij leverden Fords, dus dat was daar zakenauto nummer 1.

Door: John Vroom

En dat is mij altijd bijgebleven en nog steeds associeer ik dit merk met een echte zakenauto en terecht, want ze hebben ook mooie producten voor dit doel, zeker nu de bijtelling zo’n belangrijke factor is geworden. Zeg nou zelf, een Ford C-Max met 7% bijtelling. Top toch! Maar dan heb ik het wel over de Plug-In Hybride versie. Dus elektrisch rijden met assistentie van een brandstof motor. Afgezien van de stekkeropening bij het linker portier, weten de buren niet beter dan dat je een gewone C-Max rijdt, of misschien wil je het juist wel laten weten dat je zo’n slimme 7% bijtelling-rijder bent, dan hang je hem opvallend aan de stekker.

Geen sneue jongen

Deze Plug-In Hybride is trouwens absoluut geen sneue jongen, want hij is uiterst luxe uitgevoerd. Leren bekleding, 8-inch navigatie met touchscreen, panoramadak, automatisch inparkeren om maar eens wat te noemen. En ja, rijden met deze elektrische C-Max is natuurlijk wel even wennen. Geen startend motorgeluid, maar en brandend lampje dat aangeeft dat hij aanstaat. Maar als je dan het gaspedaal intrapt gaat hij als een speer. Dat is wel de grap van elektrisch rijden, alleen dan wel zonder het sportieve motorgeluid. Maar ja, dat moet je dan maar voor lief nemen en zelf wat sportieve geluiden produceren, want dat is de prijs die je betaalt voor slechts 7% bijtelling.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *