Land Rover Discovery Sport: ‘Voelt zeer solide aan’

Het zwakke punt van de vorig jaar vernieuwde Discovery Sport was de sterk verouderde 2.2-liter viercilinder dieselmotor die niet erg verfijnd en zeer luidruchtig was en ook het brandstofverbruik was niet al te zuinig. Dat behoort nu tot het verleden want de Discovery is nu uitgevoerd met de nieuwe 2.0-liter Ingenium dieselmotor. 

En het verschil hoor je meteen als je hem start. Een lichte plezierige brom. Je merkt het helemaal bij het wegrijden, want dat gaat een stuk vlotter. Een echte sprinter is het natuurlijk niet, want hij moet wel een gewicht van zo’n 1800 kilo trekken. De nieuwe motor werkt perfect samen met de negentrapsautomaat, waarbij de eerste versnelling echt voor het terrein rijden bedoeld is. Overall schakelt de automaat zodanig dat het toerental laag blijft, wat ook zijn uitwerking heeft op een lager brandstofverbruik. Het interieur vind ik  een toonbeeld van stijlvolle elegantie. Strakke, wat hoekige lijnen, mooie materialen en zeer overzichtelijk en ergonomisch. De stoelen zitten prima en je hebt een goed uitzicht rondom. Ook achterin zit je prima. De vorm van de bagageruimte is gelijkmatig en is met zijn 541 liter behoorlijk ruim. Mede door de nieuw ontwikkelde achteras en de straf afgeveerde dempercombinatie en de sterk verhoogde bodystijfheid voelt deze Discovery Sport zeer solide aan. Interessant detail is dat elke zitplaats een usb-aansluiting heeft. Aan mij niet besteed, maar dat terzijde. Een heerlijke auto met     fantastische terreineigenschappen als je daar behoefte aan hebt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *