Samenwerking DUVAK en Grand Hotel Huis ter Duin


Deel dit artikel

“De automatisering begint al bij de slagboom met automatische herkenning van het nummerbord op de auto waarmee de gast arriveert,” zegt Marianne Stokkermans, Deputy Managing Director van Grand Hotel Huis ter Duin. “Het gaat verder bij het inchecken van onze gast en het eindigt bij het uitchecken als we de uitrijkaart overhandigen.”

Om te zorgen dat de dienstverlening rondom de gast vlekkeloos verloopt, is een perfect werkende IT-infrastructuur onmisbaar. Om deze reden heeft ICT-dienstverlener DUVAK uit Hillegom – al vijftien jaar preferred partner van Huis ter Duin op IT-gebied – afgelopen zomer de infrastructuur vernieuwd. Er kwamen onder andere nieuwe servers, data- opslagruimtes, client hard- en software en nieuwe licentie overeenkomsten voor het aanschaffen of huren van licenties.

Beveiliging
Het gaat onder andere om de kantoor- automatisering (met zo’n tachtig werk- plekken) en de kassa-, parkeer- en reserveringssystemen waarmee de dienstverlening aan de gasten wordt gegarandeerd, inclusief back-upsystemen, die meerdere keren per dag de gegevens in- en extern opslaan. Op het moment dat deze uitgave van Rijnstreek Business op de mat valt, wordt bovendien de laatste hand gelegd aan een nieuw, extra veilig beveiligingsplatform met zogeheten firewalls.

“Allemaal zaken die de gast niet ziet, maar die wel belangrijk zijn en dus de investering erin rechtvaardigen,” zegt Marianne Stokkermans. “Ook om een storingsvrij wifi-netwerk te kunnen aanbieden. Een voorbeeld: als onderdeel van de congressen die we doorlopend in huis hebben, worden tegenwoordig apps gelanceerd via welke de vijfhonderd tot zeshonderd deelnemers informatie kunnen uitwisselen. Dat moet dan wel feilloos werken. Vandaar dat we de bandbreedte van ons wifi-netwerk vorig jaar hebben uitgebreid. Oók om onze medewerkers en de overige gasten een goed netwerk aan te bieden, niet alleen nu maar ook de komende jaren.”

Cybercriminaliteit
Wat extra aandacht vroeg bij de vernieuwing van de IT-infrastructuur, is de beveiliging van het netwerk tegen cybercriminaliteit,” voegt Fons Schipperijn toe, salesmanager bij DUVAK. “Hoe belangrijk dat is, hebben we gemerkt toen oud-president Barack Obama te gast was in Huis ter Duin, enkele jaren geleden. Toen is alles uitgebreid gecheckt, samen met Amerikaanse beveiligingsexperts. Wij hebben hier actief aan bijgedragen.”

Marianne Stokkermans: “Sindsdien is iedereen in het hotel zich extra bewust van het feit dat hacken een serieus gevaar is en dat de privacy van de gasten heel belangrijk is. We hebben onder andere gekozen voor een hybride vorm van versleutelde data-opslag, enerzijds om flexibiliteit te hebben en anderzijds om te voldoen aan de steeds strengere wet- en regelgeving op dit gebied.”

Veeleisende klant
“Bij dit soort complexe projecten, met 24/7 bedrijfsvoering en privacygevoelige informatie, merk je hoe belangrijk vertrouwen in de ICT-dienstverlener is,” vervolgt Marianne Stokkermans. “Dat is het belangrijkste, naast korte lijnen, inlevend vermogen en begrip voor het feit dat gastvrijheid bij ons hoog in het vaandel staat. We hebben over en weer aan een paar woorden genoeg om duidelijk te maken wat we willen. DUVAK kent de weg in het hotel en zorgt dat de systemen werken. In de afgelopen vijftien jaar is er nooit iets noemenswaardigs gebeurd, en dat terwijl we toch echt een veeleisende klant zijn.”

Fons Schipperijn knikt instemmend en concludeert: “We hebben een warme relatie. En daar zijn we blij mee, want Huis ter Duin is niet alleen een prettige maar ook een prestigieuze klant. Uiteraard willen we bij al onze klanten de verwachtingen overtreffen, maar in dit geval is het echt topsport.”

DUVAK Automatisering
Satellietbaan 37
2181 MG Hillegom
T 0252 – 245 000
E info@duvak.nl
I www.duvak.nl

Geef een reactie