Samenwerking Verdel ICT & Media en Vink Installatie Groep

“Ik stam nog uit de tijd dat we calculaties maakten op papier,” merkt directeur Peter Bakker van Vink Installatie Groep lachend op. “Maar de wereld is veranderd en het gaat steeds sneller. Dat vraagt om een automatiseerder die begrijpt wat wij willen en die ons meeneemt in de nieuwste ontwikkelingen.”

Aan het woord is Peter Bakker van Vink Installatie Groep in Roelofarendsveen, een allround installatiebedrijf met ongeveer 170 man personeel dat gespecialiseerd is in de aanleg en het onderhoud van sanitaire, klimaat- en elektrotechnische installaties voor overwegend zakelijke klanten in diverse branches. Peter Bakker vond de gewenste ICT-partner dicht bij huis, inmiddels meer dan tien jaar geleden, ook in Roelofarendsveen. De naam: Verdel ICT & Media. Vorig jaar werd deze samenwerking op papier vastgelegd in een zogeheten service level agreement.

Werk digitaliseren
Met Barry Verdel van het gelijknamige bedrijf en Peter Bakker van familiebedrijf Vink, dat opgericht werd in 1921, zitten we om de tafel, met als gespreksonderwerp: automatisering in de breedste zin van het woord.

“We zijn al langere tijd bezig om onze werkzaamheden verder te digitaliseren,” trapt Bakker af. “Dat betekent bijvoorbeeld dat onze servicemonteurs hun werk doen met behulp van smartphones en laptops. De werkbonopdrachten komen daarop binnen, maar ook de klantinformatie en planningen zijn zo eenvoudig terug te vinden. Monteurs scannen het materiaal dat ze gebruiken, waarna onderdelen automatisch besteld worden en de volgende dagen weer klaarliggen. Dat werkt erg efficiënt.” “Verder gebeurt het ontwerpen en tekenen bij ons steeds meer in 3D,” vervolgt Bakker. “Verdel speelt een belangrijke rol bij de implementatie van het bijbehorende pakket en denkt mee over de opslag en het gebruik van big data-oplossingen.”

Digitotaal Expert Center
Tegelijkertijd betekent dit dat Vink erg afhankelijk is van ICT, beseft Peter Bakker. “Vandaar dat wij Vink 24/7-support leveren,” neemt Barry Verdel het stokje over. “We bieden ondersteuning op de werkplek, zowel op kantoor als op afstand. Maar wat nog belangrijker is, is dat de medewerkers van Vink op elk gewenst moment van de dag kunnen binnenstappen in ons Digitotaal Expert Center, dat we vorig jaar samen met onze partner hebben opgezet. Waar Verdel zorgt voor de klantbeleving en expertise, is Digitotaal sterk in het aanbieden van mooie devices. Daarmee hebben we een prima uitvalsbasis voor de monteurs en de projectleiders. Zij kunnen in het Expert Center terecht met al hun vragen over de apparaten die ze gebruiken. We geven er advies, demonstraties en doen reparaties.”

Het is een van de vele diensten die Verdel aan Vink levert, naast werkplekbeheer inclusief monitoring en back-ups, levering van de apparatuur en de ICT-middelen, bijvoorbeeld Office 365 en de bijbehorende servers en clouddiensten. Ook training en advies, bijvoorbeeld in de vorm van workshops over Excel, Word en Access, maken deel uit van de dienstverlening aan Vink. Barry Verdel: “Vink wil eigenlijk niet over bitjes en bytes nadenken, maar brainstormt samen met ons over de wijze waarop ze willen werken. Het gaat immers uiteindelijk over de gebruiker met zijn apparaat. Die moet blij zijn. Daar is dan ook het Expert Center, de huiskamer van ons ICT- en mediabedrijf, op ingericht.”

“Verdel begrijpt onze ICT-behoefte en snapt wat we willen,” concludeert Peter Bakker aan het einde van het gesprek. “Op een persoonlijke manier worden we geholpen. Bovendien denken ze met ons mee, ook over hoe we naar de toekomst toe moeten opereren, zodat we niet achter de ontwikkelingen aanlopen maar op tijd vernieuwen. Een echte sparringpartner dus. En ze zitten dichtbij, mede dankzij het Digitotaal Expert Center. Verdel is als het ware een verlengstuk van onze eigen organisatie.”

Verdel ICT & Media
Veenderveld 32
2371 TV Roelofarendsveen
T 071 – 331 01 84
E [email protected]
I www.verdel.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *