De nieuwe Mercedes-Benz C-Klasse

Tja, wat heet een facelift tegenwoordig nog. Per definitie is het altijd een designverscherping van de koplampen, de grille en de bumper. En zo ook bij de vernieuwde Mercedes-Benz C-Klasse.

Ook de lichtmetalen velgen zijn in detail aangepast in verband met de CO2 metingen. En dat is het wel zo’n beetje vanaf de buitenkant gezien. De belangrijkste vernieuwing zit onder de motorkap. De nieuwe 1.5 liter turbobenzinemotor met 185 pk die dankzij een 48-boordnet en een elektrische boost krachtig en efficiënt is. Het mooie van de Mercedes familie is dat je vernieuwingen uit andere Klasse’s zo kunt overnemen en zo heeft deze C-Klasse het elektrische circuit van de S-Klasse gekregen. Dus dezelfde geavanceerde rijhulpsystemen van het topmodel, zoals bijvoorbeeld adaptieve cruisecontrol zonder dat de bestuurder de handen aan het stuur heeft en tussen de lijnen blijft dankzij de rijbaanhulp. Of de ‘lane change assist’ waarbij de richtingaanwijzer aanzetten genoeg is om zonder zelf te sturen van rijbaan te wisselen. Gelukkig kan je met de nieuwe C-Klasse ook nog zelf sturen. Opvallend is dat het hendel voor de cruise control nu vervangen is door knoppen op het stuur.Het digitale instrumentarium en een groter centraal display is ook een verrijking. Mooi contrast met deze progressieve zaken vind ik het kleine ronde analoge klokje op het middenconsole. Het rijden met deze C-Klasse is uiterst plezierig en comfortabel.

John Vroom, autoredacteur

Motoren
Benzine
C200
C 43

Diesel
C 220

Afmetingen
Lengte 4.69 m
Breedte 1.81 m
Hoogte 1.44 m
Draaicirkel 11.2 m

Inhoud
Tankinhoud 66l
Bagageruimte 480l

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *