De Beelen Groep is een gewaardeerde partner op het gebied van mobiliteit


Deel dit artikel

De Beelen Groep bestaat inmiddels uit vier bedrijven met samen zo’n 120 medewerkers. Toch begon naamgever Frank Beelen dertig jaar geleden gewoon in zijn eentje. Hoe heeft hij dat geflikt? “Gewoon,” zegt hij, “door goed te luisteren naar de wens van de klant. Door onafhankelijk te blijven van merken en financiers. En door niet teveel mee te gaan met de emoties rond auto’s.”

Genomineerd voor de Sterkste Schakel 2020

“Ik heb helemaal niets met auto’s,” zegt Beelen, “Ik heb wat met klanten. Auto’s zijn emotie en dat wil ik niemand afnemen. Maar als wij nou altijd zakelijk blijven, dan kunnen wij zorgen dat de klant de beste deal krijgt. Want dat vinden wij hier het belangrijkst.”

‘Ik ben de huisarts van de autobranche’
“Wij zijn 24/7 met auto’s bezig, en wij weten waar Abraham de mosterd haalt. Het maakt niet uit wát je wensen zijn of wanneer je die wensen hebt: wij gaan ervoor zorgen dat het geregeld wordt.” Dat bedoelt Beelen wanneer hij zegt dat ze de huisarts van de autobranche zijn. “En wij leveren ook niet klakkeloos wat een klant vraagt, maar wel wat hij nodig heeft.” Net als een huisarts besteedt het bedrijf veel tijd aan ‘doorvragen’. “Als we dan uitkomen op iets dat we niet zelf kunnen leveren, dan laten wij het een ander leveren. Zo zijn wij toch altijd betrokken en kan de klant altijd op ons rekenen.”

Het onderhoud aan auto’s is en blijft de kern van de zaak en het zijn de monteurs die dat mogelijk maken. “In de garage gebeurt het en de mannen in de werkplaats zijn het hart van ons bedrijf. Zij zijn het die vorm geven aan de klantgerichtheid waarvoor wij genomineerd zijn.” Beelen is daar trots op. “Twee keer per jaar draai ik een aantal weken mee op de werkvloer. Dat vind ik de mooiste tijden van het jaar.” Op die manier – en door dagelijks om zeven uur op het werk te zijn – hoopt hij de sfeer in het bedrijf te kunnen blijven aanvoelen.

Alles gegroeid rond het garagebedrijf
In de dertig jaar sinds Frank Beelen begon is het bedrijf gegroeid rond twee onderwerpen: enerzijds onderhoud en reparatie, anderzijds het intermediairschap. “Het begon ermee dat klanten met privé-auto’s een auto van de zaak kregen. Die business wilde ik ook hebben, dus heb ik mij gericht op de zakelijke markt. In die markt  konden wij telkens nieuwe dingen doen. Dus leveren wij nu auto’s, doen wij lease en bemiddelen wij in financiering. De meeste klanten zijn tegenwoordig bedrijven met gemiddeld 15 auto’s.”

Over tien jaar ziet het er weer heel anders uit
“In de afgelopen tien jaar zijn de zelfstandige dealerbedrijven verdwenen. Wij zijn er nog, omdat wij groot genoeg zijn geworden om onafhankelijk te blijven.” Maar Beelen weet dondersgoed dat het daar niet bij blijft: “Over tien jaar ziet het er weer anders uit. De 24-uurs economie verandert de band tussen autorijder en garagebedrijf. Elektrisch rijden groeit en autodelen ook. De Beelen Groep zal altijd meebewegen.”

De Beelen Groep
Gansoord 3, Lisserbroek
T 088 3360 088
E info@debeelengroep.nl
I www.debeelengroep.nl

Geef een reactie