De nuttige effecten van relatiegeschenken voor jou als bedrijf

Je bent waarschijnlijk wel bekend met relatiegeschenken. Iedereen krijgt wel een keer een pen of usb-stick met het logo van een bedrijf. Of nog beter, een gebruiksvoorwerp zoals bedrukte paraplu’s of een goed gevuld kerstpakket. Maar wat bereik je er als bedrijf nou precies mee wanneer je relatiegeschenken geeft aan klanten en zakenrelaties?

De kracht van herhaling
Relatiegeschenken zijn een relatief eenvoudige manier om reclame te maken voor jouw bedrijf. Terwijl het effect hierbij groter kan zijn dan je misschien denkt. Iedere keer dat iemand jouw bedrukte pennen of paraplu’s met logo gebruikt, ziet deze persoon jouw logo. Iedere keer worden deze klanten geconfronteerd met jouw bedrijfsnaam. Hierbij kun je spreken van de kracht van herhaling. Hoe vaker een persoon een bedrijfsnaam ziet, hoe groter de kans dan hij of zij de naam zal onthouden. Daarnaast worden deze gebruiksvoorwerpen vaak uitgeleend, waardoor je gelijk weer meer mensen bereikt.

Effecten van relatiegeschenken
Naast het regelmatig gebruiken van relatiegeschenken, zijn er nog meer effecten voor jou als bedrijf. Bijna iedereen vindt het leuk om een geschenk te ontvangen. Dit zorgt voor een positieve associatie met jouw bedrijf. Andere voordelen zijn een stijgende naamsbekendheid, de bedrijfsnaam zal beter worden onthouden en de klantrelatie kan zelfs verbeteren. Het gaat dus om veel meer dan het geven en het krijgen van een geschenk. Het draagt structureel bij aan een goede klantrelatie. Zeker de moeite waard om over na te gaan denken!

Kies voor een gebruiksvoorwerp
Bij het kiezen van een relatiegeschenk kun je het beste gaan voor een gebruiksvoorwerp zoals een paraplu met opdruk. Dit zal immers meer effect geven dan een voorwerp die ongebruikt in de kast, of nog erger, in de prullenbak, verdwijnt. Een paraplu bedrukken is een goed voorbeeld van een effectief geschenk. Een onmisbaar artikel die praktisch iedereen gebruikt. Je kunt eenvoudig online paraplu’s bedrukken met logo en in jouw gewenste kleur. Stel je voor hoe blij jouw klant wordt als hij zijn auto parkeert terwijl het onverwacht hard is gaan regenen. Hoe blij zal hij denk je zijn als hij zich opeens bedenkt dat jouw paraplu in de auto ligt? Als dat geen positief gevoel gaat geven!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *