Waarom wint een ondernemer de Meest Maatschappelijk Betrokken Ondernemerprijs van That’s Lease?


Deel dit artikel

“Wij zijn nu al enthousiast over twee ondernemers die er echt uitspringen.” Maar er kan er maar één de prijs van de Meest Maatschappelijk Betrokken Ondernemer bij de Sterkste Schakel van Rijnland 2020 winnen. “Het wordt nog moeilijk om een keuze tussen die twee te maken.”

That’s Lease zat dit jaar met drie vertegenwoordigers achter het vaste tafeltje bij de speeddate-middag voor Genomineerden. Pascale Griffioen en Monique de Bruine vergezelden Paul Rurup om de verhalen van de genomineerden aan te horen. Paul: “Ik heb mij zo stil mogelijk gehouden, maar als wij straks de keuze bepalen wil ik wel mijn zegje doen.” Vorig jaar koos hij samen met Henk Griffioen voor Apo Yilmaz van Easy Dinner. “Hij heeft de prijs in het ‘Praathuis’, de sociëteit voor ouderen op de kade van de Gouwe in Waddinxveen, gestoken.”

Het enthousiasme in ondernemerschap
Monique de Bruine is pas een half jaar relatiemanager voor That’s Lease en valt met haar neus in de boter. “Het gaat om het enthousiasme van het ondernemerschap. Je zoekt als ondernemer naar de beste oplossing voor je klant. Die inzet loopt vaak duidelijk over in de ambitie om nóg meer mensen behulpzaam te zijn. Sommigen doen dat met grootse activiteiten, anderen zijn bescheidener. Het is een feestje om hier met elkaar aandacht aan te besteden.” Het doel van de prijs is om daar hoe dan ook extra waardering voor uit te spreken.

Kraampakketten, tegels voor mozaïek en sportieve acties
Zestig genomineerden betekent vrijwel zestig verschillende acties. “Wij hebben er weer heel wat voorbij horen komen. Állemaal doen ze wel iets aan sponsoring van sport of verenigingsleven. Dat wordt ook volstrekt vanzelfsprekend gevonden. De aardigheid voor ons is om even door te vragen. Dan noemen ze dingen die níet vanzelfsprekend zijn.” Erik Lommerse realiseerde een wandelpad over zijn terrein naar het bos voor de bewoners van de naastgelegen zorginstelling. Martijn Houwaard haalt geld op met de Tour de Bouw. En Arnold van der Oest deelt restpartijen materiaal uit in het dorp: hout en platen voor de huttenbouw, tegels voor de dagbesteding.

Goed voor de maatschappij, goed voor de onderneming
Wat goed is voor de maatschappij is vrijwel altijd ook goed voor de onderneming. Pascale: “Sponsoring is een vorm van adverteren voor je bedrijf. Maar met goed gekozen activiteiten laat je iets zien van je ondernemerschap. Dat spreekt de
omgeving op een andere manier aan, wat weer goed is voor de ‘gunfactor’. Tenslotte toont het de werksfeer en bovendien vergroot het de onderlinge verbondenheid en teamspirit binnen je bedrijf. Want als je niet kunt delen, dan kun je ook niet vermenigvuldigen.”

Inspiratie
Het vragen naar de verhalen van de genomineerden inspireert That’s Lease zelf ook weer. “In april verhuizen wij naar een nieuw pand. Van onze opening willen wij ook weer een activiteit maken die niet alleen over onszelf gaat.”

Geef een reactie