Citroën C3

TEKST JOHN VROOM, AUTOREDACTEUR

De nieuwe Captur is volledig vernieuwd. Hij is 11 centimeter langer geworden, de wielbasis is vergroot, de taillelijn is verhoogd en de binnenruimte is vergroot, waardoor er meer beenruimte achterin is ontstaan.

En als je de bodem in zijn laagste stand zet en de achterbank naar voren schuift, krijg je een behoorlijk royale bagageruimte van 536 liter. Het interieur is eveneens aangepakt en het dashboard heeft een zakelijkere uitstraling gekregen, waarbij gebruik gemaakt is van hoogwaardiger materialen. De bediening van de klimaatregeling is nu duidelijk afgescheiden en een duidelijk staand infotainmentscherm. De Captur is in meerdere  motorvarianten leverbaar, waaronder de TCe130, wat een plezierige soepele motor is. Het schakelen gaat licht en precies, hoewel de koppeling door zijn vrij abrupte aanpakken wel enige gewenning vraagt. Het onderstel is weliswaar comfortabel, maar heeft een sportieve inslag. 

Royaal aantal uitvoeringen
De Captur heeft ook een royaal aantal uitvoeringen, te beginnen met de Life die standaard al is uitgerust met een aantal hulpsystemen, zoals Active Emergency Braking, afstand- en rijbaanhulp, cruisecontrol, lichtsensor en verstelbare en verwarmbare buitenspiegels en dat wordt per luxere versie uitgebreider tot aan de Initiale Paris die voorzien is van leren bekleding, verwarmbare voorstoelen en stuurwiel, automatisch inparkeren, adaptieve cruisecontrol, vogelperspectief parkeercamera en zelfs 18-inch lichtmetalen velgen met Eifeltorenmotief. Fijne Franse zakenauto!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *