Terug naar ‘normaal’ is niet goed genoeg


Deel dit artikel

Ik hoor veel merken en bedrijven roepen. “Gelukkig gaan we steeds meer terug naar normaal.” Maar wat is ‘het normaal’? De wereld om ons heen is drastisch aan het veranderen. Mensen werken thuis en zeker grote organisaties zijn nog niet van plan hier verandering in te brengen. We bestellen steeds meer online en ‘thuis’ is het nieuwe ‘uit’. Als je als ondernemer denkt dat het ‘weer normaal’ wordt en je straks alles weer gewoon kan doen zoals je altijd hebt gedaan, dan kan je best van een koude kermis thuiskomen.

Maarten van Vliet, Partner bij IM Creative Agency 

Bedrijven en ondernemers hadden altijd de mond vol over ‘groei’. Nu denkt een groot gedeelte in stabiliseren en schade beperken. Maar juist deze tijd vraagt om iets anders dan het verlangen naar hoe het was. Juist in een snel veranderende tijd is er één belangrijk aspect wat kan leiden tot vooruitgang, groei, innovatie en nieuwe successen: Ambitie. Als je namelijk gewoon weer doet wat je voor de crisis deed, krijg je nu misschien niet wat je altijd kreeg.

Ambitie
We weten dat merken en bedrijven met een duidelijke ambitie sneller groeien. Als ambitie het uitgangspunt is, kan je als merk sneller het verschil maken. Het stuurt, motiveert en enthousiasmeert medewerkers en nog belangrijker, het helpt klanten kiezen. Die stip op de horizon, waar je met zijn allen aan gaat werken om te behalen, werkt aanstekelijk. Medewerkers zullen willen meelopen en zich bij die ambitie aan sluiten. Klanten kiezen voor jou, omdat de ambitie die je hebt (als deze goed is) onderscheidend is, waardoor je bedrijf niet te vergelijken is met concurrenten.

Branding your ambition_
Na 10 jaar merken bouwen en onderhouden hebben ook wij ons goed verdiept in de wereld van nu en onze ambitie scherp gesteld. Hoe kunnen we ons onderscheiden? En hoe kunnen we onze klanten niet helpen met wat ze al deden, maar hoe kunnen we hen helpen nieuwe ambities waar te maken. Wij zijn klaar voor de volgende stap. Wij gaan onze eigen ambitie en die van onze klanten waarmaken. Daarom zijn we per 1 september verder gegaan onder de naam IM Xclusive. 

Onze ambitie is om samen met Xclusive International nog meer merken en bedrijven te kunnen helpen met het waarmaken van hun ambitie. Maar hoe doe je dat?

1. Bepaal een duidelijke, gedragen en onderscheidende ambitie

2. Ontwikkel een ambitie roadmap. Hoe denk je daar te komen? Wat is ervoor nodig? Hoe meten we het?

3. Vertaal de roadmap naar acties en voer deze uit.

4. Evalueer de acties, de roadmap en bepaal hoever je al bent in het behalen van de ambitie. En maak een nieuwe roadmap voor een volgende periode.

Voor ons begint dus alles vanuit de ambitie van een merk. Waar wil je met het merk naar toe? Maar de weg om ambities te realiseren, is meestal niet een snelweg. Door structureel samen te werken, te evalueren en de ambitie bij te stellen wanneer nodig, kunnen wij je helpen het verschil te maken en je verder te helpen. Wij hebben onze ambitie vastgesteld en gaan ons inzetten om deze te realiseren. Hoe zit het met jouw merk? Heb je de ambitie al bepaald? Wij helpen met het maken van krachtige keuzes en de juiste strategie om de ambitie te realiseren.

Wil je eens vrijblijvend sparren over je ambitie in deze nieuwe tijd? Neem dan even contact met me op via maarten@imxclusive.com

Geef een reactie