Renault Arkana

Als autofabrikanten met een nieuw model komen is dat vaak groter en luxer en dus veelal ook duurder. Renault is zo slim om daar marktgerichter mee om te gaan. 

Allereerst met de side-line Dacia die steeds populairder wordt door zijn no-nonsense ‘value for money’ productaanbod en daarnaast door de introductie van in eerste instantie niet voor Europese markt bedoelde modellen, zoals de Renault Arkana, een SUV met een aflopende coupé daklijn die in eerste instantie voor de Oost-Europese markt bedoeld was. Een leuk prijsprettig, goed ogend model, dat nu ook in Nederland geïntroduceerd is, maar dan wel in een Europese aangepaste uitvoering. 

Het is een forse auto want hij is groter dan de Captur en de Kadjar en voldoet aan de wens van kopers die graag een hoge instap willen.  Vooralsnog wordt hij geleverd als hybride met dezelfde aandrijflijn als de Clio E-Tech Hybrid, een 1.6 liter benzinemotor met elektro-ondersteuning die tot 140 pk systeemvermogen komt. Het interieur ziet er goed verzorgd uit en lijkt erg op dat van de Captur. De Arkana rijdt als een Clio, met een strakke wegligging en toch comfortabel. De besturing is redelijk licht, maar wel direct. De automaat werkt prima samen met de motor. Gezien zijn prijs scoort deze Renault Arkana goed wat betreft ruimte en rijeigenschappen.

John Vroom, autoredacteur

Geef een reactie