BMW i4

Opmerkelijk dat het tegenwoordig niet meer gaat over het ultieme design van een auto, maar om een lage luchtweerstandcoëfficiënt, verhoogde laadcapaciteit, een maximale actieradius en natuurlijk de bijtelling. De BMW i4 die eind dit jaar in de showroom zal staan is daar een voorbeeld van.

We hebben het over de elektrische BMW Gran Coupé. Opmerkelijk is dat deze nieuwste generatie BMW eDrive technologie voor het eerst gecombineerd wordt met elektrische vierwielaandrijving. Dat resulteert in indrukwekkende prestaties qua acceleratie, grip, stabiliteit en rij-dynamiek. De hoeveelheid koppel per wiel wordt continu automatisch aangepast aan de situatie en onder minder veeleisende omstandigheden worden alleen de achterwielen aangedreven voor een betere efficiëntie en actieradius. Vooralsnog zal de i4 in twee modelvarianten worden geleverd, waaronder de M50 met 544 pk en de eDrive40 met 340 pk. De beloofde actieradius is 590 kilometer [WLTP]. De M50 accelereert in 3.9 seconden van 0 naar 100 en de eDrive40 doet daar 5.7 seconden over. 

Futuristisch

Het interieur van de i4 ziet er uitermate futuristisch uit, zeker door het innovatieve ogenschijnlijk zwevende BMW Curved Display dat optimaal naar de bestuurder is gericht. Het zal duidelijk zijn dat je met deze nieuwe BMW zoals gebruikelijk geniet van een premium ambiance, waarbij gebruik is gemaakt van hoogwaardige materialen en vooruitstrevende techniek. We zullen er nog even op moeten wachten.

Door John Vroom, autoredacteur

Geef een reactie