Tips om goede kantoorruimte te vinden!

Heb jij een eigen bedrijf? Het is natuurlijk mogelijk om vanuit huis te werken, maar als je bedrijf snel groeit of als er veelvuldig klanten over de vloer komen is een kantoorruimte huren wel zo handig én professioneel. Hoe je kantoorruimte vindt? Je leest het in dit artikel!

  1. Vraag om hulp

Als je op zoek bent naar kantoorruimte, is het altijd verstandig om eerst eens rondvraag te doen in je eigen omgeving. Deel het via je netwerk en vertel je connecties dat je opzoek bent naar een kantoor. Je netwerk bestaat doorgaans uit gelijkgestemden, wat betekent dat de kans groot is dat er iemand is die wel een interessante partij weet waarvan je een kantoor kunt huren.

  1. Wees kritisch

Het is aantrekkelijk om te gaan voor een pand in het centrum van Amsterdam, maar is dat echt nodig? Of doe je het alleen maar vanwege je sociale status? Grote kans dat een kantoorruimte buiten het centrum net zo goed dienst kan doen voor jouw werkzaamheden. Het gaat er uiteindelijk om dat het kantoor goed bereikbaar is en de gewenste voorzieningen aanwezig zijn.

  1. Deel met anderen

Flexibele werkplekken zijn er tegenwoordig in overvloed. Het voordeel van zo’n gedeelde kantoorruimte is dat je exact de ruimte kunt huren die je daadwerkelijk nodig hebt. Mocht je in de toekomst meer ruimte nodig hebben, dan kan je vaak gemakkelijk opschalen. En de vergaderruimtes, de keuken en sanitair deel je met anderen. En wie weet doe je er ook nog eens nieuwe connecties op.

  1. Vraag een bedrijfsmakelaar

Denk je toch meer ruimte nodig te hebben dan een flexibele kantoorruimte? Dan kan het verstandig zijn om een commerciële makelaar in de arm te nemen die alles weet van de kantoorruimtes bij jou in de regio. Uiteraard kun je ook zelf regelmatig het aanbod op de websites van de bedrijfsmakelaars in de gaten houden en eventueel een zoekopdracht instellen.

Geef een reactie